Verslag outreach 2-06-2018

      Reacties uitgeschakeld voor Verslag outreach 2-06-2018

Zaterdag 2 juni stond Light Express op de Verwerstraat bij de Woenselse Markt. Wij begonnen de dag met gebed:

“Vader, laat ons een licht zijn. Laat de bus zelf een licht zijn Heer, zodat het een instrument in Uw handen is. Laat Uw licht schijnen, zodat de mensen hier naartoe aangetrokken worden. We bidden in de machtige Naam van Jezus Christus, onze Heer. Vul ons met Uw Heilige Geest, opdat U ons zalft en door ons spreekt. Wij zijn hier gekomen omdat de heerschappij van Jezus bevrijdt. Als wij de Naam van de Heer Jezus hier proclameren dan worden redding, bevrijding en genezing vrij gezet voor mensen. Wij willen dat hier zien Heer! Als Uw volk Uw Heilige Naam verkondigt dan komt U met wonderen, tekenen, openbaringen, genezingen en bevrijdingen. Wij kunnen U niet doorgronden. Wij willen U ook niet belemmeren. Ga Uw gang Heilige Geest! Doe wat U voorbereid hebt om te doen. Alles is onder Uw heerschappij. Vader, wij loven U, wij prijzen U! In Jezus Naam. Amen.”

Vervulling met de Heilige Geest
Op weg van het NS station naar de Verwerstraat zag een van ons een man lopen die gedeeltelijk verlamd is. Hij vertelde dat hij verlamd is geraakt na een beroerte ruim 10 jaar geleden. Hij had moeite met spreken, maar kon ons vertellen dat hij enkele jaren later in 2008 een ervaring met God heeft gehad. Deze lieve, zachtmoedige man wilde graag gebed ontvangen. We zijn in een bushokje gaan zitten om te bidden. Hij gaf aan dat hij graag gebed voor zijn hart en ziel wilde ontvangen, door zijn gebalde vuist op zijn hart en borst te drukken. Door zijn ervaring in 2008 geloofde hij al in God. Hij heeft in een kort gebed ook zelf uitgesproken naar de Vader dat Jezus zijn Heer en Verlosser is en hij vroeg zelf om vervulling met de Heilige Geest. Tijdens het gebed werd hij aangeraakt en we hebben samen gehuild. Hij was blij met deze ontmoeting. De Heilige Geest is de Trooster! Prijs God!

Een bekend gezicht
Op zaterdag 24 februari bekeerde een man zich vanuit het misleidende ‘New Age Christusbewustzijn’ tot God, nadat hij het Evangelie gehoord had. Sinds die tijd hebben we telefonisch contact met hem gehouden en we zagen hem nu lopen op de Kruisstraat. In de bus hebben we een heel goed gesprek met hem gehad en samen uitgebreid gebeden voor specifieke onderwerpen. Hij was dankbaar en zei dat hij alles steeds helderder begint te zien. Halleluja! God laat niet los. Prachtig dat we deze man opnieuw mochten ontmoeten.

Pijn in pols verdwijnt
Een vrouw liep voorbij wiens pols in het verband zat. Ze vertelde dat ze net geopereerd was en extreem veel pijn had. De pijn gaf ze het cijfer 9 op schaal van 10. Ze had naar eigen zeggen helemaal niks met geloof. Na de eerste keer bidden voelde ze een verlichting van pijn, een 7. Na de tweede keer was de pijn helemaal weg! Nul. Ze draaide haar pols verbaasd. “Het is echt helemaal weg.” Toen we vroegen hoeveel de pijn nog was, zei ze weer “echt helemaal weg, geen pijn”. We hebben het Evangelie uitgelegd en haar een Bijbel meegeven. Glorie aan God! Jezus geneest!

Schouderpijn nihil
Een zuster uit de Bron kwam een bakje koffie drinken in de bus. Ze had pijn aan haar schouder. Daar hadden we die week eerder telefonisch al voor gebeden en toen werd de pijn minder. De pijn zat nu op een 4. Na het gebed was de pijn nihil. Leg zieken handen op en ze zullen genezen! Amen.

Boodschap van bekering
We spraken een Katholiek echtpaar dat we het Evangelie mochten uitleggen. De man leek wat makkelijk om te gaan met zonden en we hebben benadrukt dat het belangrijk is om te bekeren van slechte wegen. We mochten voor hen beiden bidden.

Geen menselijke wijsheid, maar kracht van God
Een jongeman reageerde met een vriendelijke glimlach positief op het kaartje “Jezus leeft en Hij houdt van jou!” Tom riep hem terug zo van “Joh, vertel eens.. waarom bewaar je dat kaartje?” Hij is Turks en vertelde dat hij jarenlang de Koran en andere boeken, waaronder de Bijbel heeft bestudeerd. Hij zei dat hij van Jezus houdt omdat hij alle profeten aanvaard. Hij is Moslim en Jezus is voor hem profeet. Tom zei dat Jezus God is. Paulus zegt in 1 Korinthiërs 2:7 dat ons geloof niet op menselijke wijsheid moest steunen, maar op de kracht van God. In plaats van een theologische discussie te gaan voeren, leek het Tom beter om hem de kracht van God te demonstreren. Aan de overkant van de straat zag Tom een man lopen op krukken die zijn aandacht trok. “Heb je even een moment? Wacht hier.” Tom liep naar de man toe en vroeg of hij pijn had. De man zei dat hij slijtage had in zijn linkerknie en de pijn ongeveer een 7 was. Tom legde uit dat hij graag voor hem zou willen bidden. Hij keek even vreemd en zou vrouw keek nog verbaasder. Hij vond dat prima. Tom legde vervolgens uit dat hij in gesprek was met een Turk die zei dat Jezus een profeet is.. maar dat hij gelooft dat Jezus God is en mensen geneest en dat aan de jongeman ook wilde tonen. Ook dat was prima. De jongeman werd geroepen en Tom legde zijn handen op de knie van de man en sprak genezing uit. De man moest lachen en liep een stukje en zei “De pijn is echt minder!” Zijn vrouw was ook verbaasd. Vervolgens bad Tom nog een keer met handoplegging waarbij hij God dankte en uitsprak dat Jezus God is en mensen geneest. Na dit tweede gebed vroeg Tom aan de man of hij wilde vertellen wat hij ervaarde. De man getuigde aan de Turkse jongeman dat de pijn in zijn knie grotendeels verdwenen was. De man vond het prima zo en wilde verder geen gebed. Hij kreeg uitleg over het Evangelie en vervolgde zijn weg. De Turkse jongeman reageerde vol bemoediging en bewondering.

Dankbare man
We mochten bidden voor een Indonesische man met suikerziekte. Hij had veel pijn, vooral in zijn voeten. Hij had ook al vanalles geprobeerd om genezing te ontvangen en heeft zich waarschijnlijk tot verkeerde (occulte) bronnen gewend. Hij zei Jezus te kennen, maar begreep niet dat Hij de Enige Weg is tot God. Het bidden gaf geen merkbaar resultaat. Toch was hij blij met het gebed want, zo zei hij: “gebed is altijd goed voor een mens”. Na het gebed vroeg hij: “Wat krijg je van me?” We zeiden dat hij ons niets verschuldigd is en dat er nooit een prijskaartje aan gebed zou mogen hangen: U hebt het voor niets ontvangen, geef het voor niets. (Mattheüs 10:8b)

Gebed voor dove man
We raakten aan de praat met een man. Hij vertelde dat hij aan een kant bijna doof is. Er was geen merkbaar verschil na het gebed. Hij heeft een ander geloof en zei dat hij veel vragen heeft en een keer langs wil komen om te praten.

Het Licht gezien
Een man die in april Jezus heeft aangenomen in De Bron kwam even voorbij en maakte een praatje. Hij vertelde over zijn verleden en bijna-doodervaring waarbij hij het Licht gezien heeft. We ontmoeten vaker mensen die vertellen over zulke ervaringen.

Ik zal u rust geven
Een man met zichtbaar veel onrust in zijn lichaam liep voorbij. Hij kwam als het ware voorbij gestuiterd. We spraken hem aan en vertelden dat Jezus rust kan geven. Hij vertelde over zijn verleden in een drugslab, hoe hij op het nippertje aan de dood ontsnapt is, en het proces waar hij zich nu in bevindt. We lazen hem ook Mattheüs 11:28 voor: Kom tot Mij allen die vermoeid en belast zijn en Ik zal u rust geven. We mochten voor hem bidden, onder andere dat hij God leert kennen. Zelf bidden was nog een stap te ver voor hem.

Zoek en je zult vinden
Een man die regelmatig de Open Bron bezoekt kwam speciaal naar de bus voor gesprek en gebed. Hij heeft toen hij jong was een ervaring met God gehad waarbij hij zoveel vertrouwen en rust had. Hij verlangt daar naar, is ernstig zoekende en heeft vragen. Hij laat regelmatig voor zich bidden. We hebben samen gesproken en gebeden. We vertrouwen erop dat God in hem een werk begonnen is en dat zal voltooien.

Jezus heeft de dood overwonnen
Twee evangelisten kwamen een Moslim tegen, waar we ooit voor hadden mogen bidden. Hij vertelde over zijn worstelingen in het leven, de geestelijke aanvallen die hij ervaart en hij hoe zijn heil en bescherming zoekt in islamitische rituelen. We lieten hem een video zien van een ex-satanist die uitlegt dat wedergeboren Christenen en Joden niet vervloekt kunnen worden omdat zij onder de bescherming van God vallen. Hij vond dit erg interessant. We hebben hem uitgelegd dat ‘als de nacht hem aanvalt’ en hij bang is, hij altijd Jezus kan aanroepen omdat Jezus de dood heeft overwonnen. Hij is het Licht is dat de duisternis verdrijft en Zijn volmaakte liefde drijft alle angst uit.

Jonge vrouw met vragen
We raakten in gesprek met een jonge vrouw. Ze is al gelovig en had al een keuze voor Hem gemaakt. Ze had een aantal vragen over zonde en vergeving en was geëmotioneerd. We mochten het Evangelie duidelijk uitleggen, troost bieden en samen met haar bidden. Ze is ondertussen aangesloten bij een gemeente en laat zich spoedig ook dopen! Halleluja!

Symptomen chronische ziekte volledig weg
Toen de bus al vertrokken was zagen we een man met rollator lopen. Hij vertelde dat hij jaren terug door de Heer genezen was van een hernia. Deze gelovige broeder loopt al een tijdje mee, is zelf ook spreker geweest, en vertelde ons interessante dingen. Aan het eind van het gesprek mochten we voor hem bidden voor de pijn in zijn lichaam, met name in zijn benen. Acht dagen later bezocht deze man de zondagdienst. Hij kwam ook om vertellen dat hij gelooft dat hij genezen is! Wat hij ons niet verteld had, was dat deze pijnen de symptomen waren van de beginfase van een ernstige chronische ziekte die veel in zijn familie voorkomt. Alle symptomen zijn nu weg en in overleg met zijn arts is de medicatie reeds gehalveerd. Halleluja!

“Herinner deze jongen, oh Heer!”
Mamadou en René hadden een hele mooie ervaring met een Poolse man. Mamadou ging in gebed en vroeg de Heilige Geest om iemand naar hem toe te sturen, omdat hij zo graag over Jezus wilde praten met diegene. Hij vroeg “Heilige Geest stuur iemand naar mij of stuur mij naar iemand toe”. Nadat hij klaar was met bidden, na een minuut ongeveer, kwam een Poolse jongen op de fiets naar hem toe. Hij vroeg hem: “Heb jij drugs voor mij?” Mamadou keek naar hem en zei: “Ja, ik heb drugs voor jou. Ik heb de beste drugs voor jou!”, en hij had een kaartje waarop stond “Jezus leeft en Hij houdt van jou!”. Hij gaf dat kaartje aan de jongen. Mamadou zei: “Hier is de beste drugs die je kunt gebruiken.” De jongen nam het kaartje aan. Omdat hij geen Nederlands sprak zei Mamadou: “Jezus loves you! This is the best drugs you can have!” De jongen keek naar hem en zei tegen hem dat hij God kent en hij vroeg aan Mamadou: “Ken je de naam van God?” Mamadou zei: “Yes, I sure do. Yahweh” en de Pool glimlachte en zei “Je bent een goede man, je hebt een goed hart.” Mamadou zei tegen hem: “Jij bent ook een kind van God. Jezus zei in de Bijbel in het boek Johannes 10 dat niemand Zijn kinderen van hem weg kan halen en ook niet van Zijn Vader. Misschien ben je nu verdwaald, misschien ben je nu drugs aan het gebruiken.. maar laat me een ding tegen jou zeggen: Jezus houdt van jou en Jezus houdt van zondaars. De Bijbel zegt dat Jezus van ons hield toen wij nog in de zonde leefden. De Pool keek naar hem en zei: “Ik zie je hart. Je hebt een goed hart. God zal jou nog hoger brengen.” Mamadou bedankt hem en vroeg of hij voor hem kon bidden, ook al zou het maar een minuut zijn. De Pool stemde in. Mamadou pakte zijn hand en begon te bidden en hij vroeg aan Jezus: “Herinner deze jongen, herinner deze jongen oh Heer! Deze jongen heeft mij net gezegd dat hij U kent. Hij heeft zelf de naam van de Vader genoemd. Maar nu weet hij het even niet meer. Hij kan het niet alleen. Vader, U zegt in Uw Woord ‘roep Mij aan en Ik zal komen om je te redden, Ik zal komen om je te bevrijden’. Vader, ik roep tot U op dit moment! Ik breng deze jongen voor Uw troon, voor Uw aangezicht. Vader, herinner deze jongen!” Terwijl Mamadou begon te bidden kwam er een kracht op hem en hij voelde de Heilige Geest en hij zag ook dat de jongen bijna begon te huilen. Dat was een mooie ervaring. Mamadou bad en werd steeds sterker in gebed en hij voelde compassie. Liefde in zijn hart. Hij moest ook bijna huilen. Hij wilde huilen. Het was de liefde van God voor die jongen. Hij voelde diep van binnen dat God zijn gebed had gehoord. De jongen was naar hem toe gekomen voor drugs en Mamadou moest denken aan zijn eigen verleden. Hij zei: “Ik zat ook in die wereld vroeger en God heeft me eruit gehaald en gaat hetzelfde voor jou doen. Deze God die we dienen is een God die trouw is en vol met liefde. Hij heeft mij vandaag gestuurd om tegen jou te zeggen dat Hij jouw gebed heeft gehoord en dat Hij van jou houdt. Daarom ben jij hierheen gekomen vandaag.” Ze hebben gebeden samen en elkaar omhelst. De jongen liep mee naar de bus en kreeg een kop koffie van René en een de Liefdesbrief van de Vader in het Pools om te lezen. Hij heeft ook nog met de andere evangelisten gesproken. Daarna heeft Mamadou buiten verder met hem gesproken en aandachtig naar hem geluisterd. Mamadou voelde dat hij naar hem moest luisteren, omdat de jongen iets wilde zeggen, iets kwijt moest. Mamadou toonde begrip, ook al duurde het lang, want deze jongen had iemand nodig om naar zijn verhaal te luisteren. De jongen bedankte hem. Mamadou zei: Als je vandaag thuiskomt, ga dan op je knieën en vraag vergiffenis aan Hem. Zo werd het gesprek afgesloten. Mamadou heeft God bedankt voor deze kans en ervaarde sterk dat God zich in het leven van deze jongen groot zal maken.