Verslag outreach 27-01-2018

      Reacties uitgeschakeld voor Verslag outreach 27-01-2018

“Toen zei Hij tegen Zijn discipelen: De oogst is wel groot, maar er zijn weinig arbeiders. Bid daarom tot de Heere van de oogst dat Hij zijn arbeiders in Zijn oogst uitzendt”. – Mattheüs 9:37-38

Zaterdag 27 januari was de start van het nieuwe jaar voor Light Express. Een goede start, bij de Woenselse zaterdagmarkt. We begonnen de dag met een team van 8. We hebben gebeden voor arbeiders en die heeft Hij gezonden en er was een bijzondere oogst.

De eerste die we in de bus mochten verwelkomen was een man zonder vaste woon- of verblijfplaats. Hij liep op slippers met een tas in de kou. Hij kwam in de bus voor een kop koffie en wat koekjes. Hij was onderweg naar een kerk in de buurt waar hij bepaalde hulp zou krijgen. Hij is geestelijk onstabiel en we mochten helaas niet voor hem bidden. We hebben hem vorig jaar ook ontmoet. ’s Middags kwam hij nog voorbij gelopen en liep hij snel door.

Het is een kleine wereld. Tom heeft in 2001 een half jaar op Curaçao gewoond en sprak met een man die daar vandaan komt. Het bleek dat hij nog geklust heeft aan het huis waar Tom destijds in woonde. Hij wist de juiste straat en huisnummer zelfs op te noemen.

We mochten bidden voor een kleine Surinaamse vrouw, ongeveer 90 jaar oud. Ze verstond ons slecht. Ze is gelovig. We hebben gebeden voor haar gezondheid en bekering van haar dochter en schoonzoon.

Een echtpaar werd aangesproken. De vrouw ontving het kaartje met de tekst “Jezus houdt van je”. De man gaf aan geen interesse te hebben, de vrouw daarentegen overduidelijk wel. We mochten kort bidden en ze zei “Ik kom een keer langs”.

Op 15 december hadden we op dezelfde locatie mogen bidden voor een jongen met enorme problemen. We zagen hem lopen. Hij vertelde wat er in die afgelopen weken allemaal gebeurd was. Goed nieuws en slecht nieuws. Het slechte nieuws waren bepaalde grote problemen. Hij zei dat hij nog veel aan ons gedacht had en ons had gezocht. Het goede nieuws is dat hij keuzes heeft gemaakt en met patronen heeft gebroken. Uiteindelijk heeft hij op z’n knieën in de bus Jezus als zijn Verlosser en Heer aangenomen. Er is contact en hij komt binnenkort naar de zondagdienst. Prijs de Heer!

We ontmoetten een Antilliaanse man, charismatisch katholiek, die Jezus al in zijn hart heeft. Op de vraag of hij misschien ergens gebed voor zou willen ontvangen vertelde hij over zijn verandering van werk en vermoeidheid. Na een krachtig gebed ging hij met een glimlach op zijn gezicht verder. Het is bijzonder als we elkaar als broeders en zusters in Christus, over kerkmuren heen, gewoon op straat, zo kunnen bemoedigen en versterken met een gesprek en gebed.

Tom herkende aan de overkant van de straat een ‘oude bekende’, van 20 jaar geleden. Hij was samen met zijn vriendin. Hij heeft toen een zwaar ongeluk gehad met 10% overlevingskans. Hij vertelde dat hij tweemaal het licht heeft gezien terwijl hij in coma was en beschreef een bovennatuurlijk ervaring, met onder andere een deur met daarachter licht. Hij zei dat hij te horen kreeg dat het zijn tijd nog niet was en dat hij daarna een ontmoeting heeft gehad met Jezus. Hij kende het Evangelie nog niet. We hebben in de bus gesproken en gebeden. Zowel hij als zijn vriendin hebben Jezus aangenomen en komen naar de dienst. Prijs God!

Een vrouw en haar dochter stonden op de kruising te wachten om te worden opgehaald. Deze vrouw is gescheiden. Ze hebben een Katholieke achtergrond en luisterden naar het Evangelie. We hebben uitgelegd wat het inhoudt om wedergeboren te worden en vervuld met de Heilige Geest. Ze kregen een Bijbel mee.

Drie Russen kregen allemaal de Liefdesbrief van de Vader mee. Wanneer we elkaar niet verstaan is het altijd een mooie manier om iets van de Liefde van God mee te kunnen geven.

Een jongen op z’n fiets stopte even toen we hem een traktaat gaven. Hij luisterde naar getuigenis en stond open voor gebed om God te leren kennen. Hij zei dat hij overweegt om een keer langs te komen en ging met een Bijbel in zijn jaszak verder.

We spraken een man die aangaf geen interesse te hebben. Het gesprek kwam eigenlijk pas echt op gang toen het over occulte zaken ging. Dit gaf openingen om te spreken over het bovennatuurlijke, want hij heeft ervaring met oproepen van geesten. We hebben uitgelegd dat dit gevaarlijk is en uit een verkeerde bron komt. Twee vrouwen, die met hem aan het winkelen waren, sloten zich aan bij het gesprek. Een van deze vrouwen zou maandag naar een medium gaan omdat ze met vragen worstelt en rust nodig heeft. We mochten uitleggen dat Jezus zegt “allen die vermoeid en belast zijn komt tot Mij en ik zal rust geven”. Ze is Katholiek en gelooft in Jezus, maar was nog niet wedergeboren. Ze besefte niet dat waarzeggerij en bezoek aan een medium (Deut. 18:10) door God, met een reden, verboden is. We mochten hiervan getuigen uit eigen ervaring. Ze heeft dit beleden, gevraagd aan God om deze poorten naar duisternis te sluiten en om openbaring en de Heilige Geest gevraagd. Ze werd direct geraakt en heeft daarna een gebed tot bekering gedaan. Halleluja! Bid voor haar bescherming, leiding en dat God’s Geest ook de Waarheid aan haar naasten mag openbaren.

Een vriendelijke jongen, met een vriendin, vertelde dat hij een Hindoestaanse vader en een Katholieke moeder heeft. Hij is met beide religies opgevoed en zei dat hij niet het gevoel had dat hij ergens voor moest kiezen en dat er meerdere manieren zijn om God te kennen. We hebben uitgelegd wat zonde is en dat Jezus de Enige is die hiermee heeft afgerekend.

We hebben gebeden met een gelovige vrouw uit een Afrikaans land dat zij herenigd mag worden met haar kinderen. Ze is nog niet aangesloten bij een kerkgemeenschap en gaf aan naar de dienst te willen komen.

Het was erg koud deze dag. Aan het einde van de dag stond een van ons bij de warme kraam met gebraden kippenbout. Hij werd bepaald bij een man die daar ook stond te wachten en ruimte maakte om zich op te kunnen warmen. Er was echter geen opening voor een gesprek, totdat hij omdraaide en een groot zilverkleurig kruis om zijn nek zichtbaar werd. Hij kende de betekenis niet. Op de vraag of hij in God gelooft, vertelde hij over een traumatische ervaring en zei “Waar is God dan?”. We konden hier in de bus verder over spreken en getuigen. Hij werd gerustgesteld over bepaalde vragen die hij had en zei dat hij God wilde leren kennen. Hij vroeg zelf aan de Heilige Geest om te komen. Nadat hij dit gedaan had en gevraagd werd of hij Jezus zou willen aannemen als zijn Verlosser en Heer, zei hij: “Nu wel!”. We zijn samen op de knieën gegaan en mochten uitleggen dat het feest is in de hemel in de aanwezigheid van engelen!

Een jonge vrouw en dochter kwamen de bus in en telefoonnummers zijn uitgewisseld om later op een rustig moment te praten. Het eerste contact is inmiddels geweest. Dit zelfde geldt ook voor een vrouw waar omwille van de privacy niet verder over zullen uitweiden. We zijn dankbaar tot we deze vrouwen mogen bemoedigen.

Deze dag hebben sowieso 5 mensen in de bus hun leven aan de Heer gegeven. Er was ook nog een vrouw met een rollator op straat die een gebed deed tot bekering bij een zuster. De oogst is groot.

“Wilt u bidden voor bescherming en leiding voor de bekeerlingen? En dat we de mensen die zeiden dat ze zullen langskomen ook daadwerkelijk mogen verwelkomen?”

“Als u met uw mond de Heere Jezus belijdt en met uw hart gelooft dat God Hem uit de doden heeft opgewekt, zult u zalig worden. Want met het hart gelooft men tot gerechtigheid en met de mond belijdt men tot zaligheid. Want de Schrift zegt: Ieder die in Hem gelooft, zal niet beschaamd worden.” – Romeinen 10:9-11

Dank God voor deze geweldige dag!