Verslag outreach 01-04-2017

      Reacties uitgeschakeld voor Verslag outreach 01-04-2017

Door omstandigheden en problemen met de website hebben we lange tijd geen update meer geschreven van de evangelisatie werkzaamheden in de afgelopen periode, dat gaan we vanaf heden weer oppakken.

De ochtend begon al vroeg. We wilde namelijk gaan evangeliseren in de buurt van de zaterdagmarkt en om een mooi plekje te bemachtigen moesten we de bus al om 05:00 parkeren.
We zijn zeer dankbaar dat dit is gelukt, omdat we op deze manier ook in de Kruisstraat kunenn getuigen dat Jezus leeft!

We zijn begonnen met gebed om daarna om 11:00 de straat op te gaan.

We spraken 2 pakistanen (Achmed & Amir)
Beide student aan de Fontys en moslim. Ze hadden een open mind en we hebben ruim 20 minuten met ze mogen praten over het geloof. Ze hebben een bijbel meegekregen en we mochten samen voor ze bidden. Karoen zal de komende tijd nog contact met ze onderhouden.

Veel mensen die we spraken zijn vastgelopen in hun geloof. Waarbij we mochten getuigen dat Jezus leeft!
Bid dat de traktaten die we uitgedeeld hebben een na prediker mogen zijn zijn in hun harten.

We hebben vandaag veel mogen “zaaien” vooral onder moslims. Ze staan open voor een gesprek, maar het heeft tijd nodig.
We zijn ontzettend dankbaar dat we zoveel mensen mochten spreken.

Ook spraken we een jongen die als jehova getuige is opgevoed en daardoor niks meer met het geloof te maken wil hebben.
Hij was hierin vastberaden. We mochten hem toch een traktaat meegeven met de tekst:

Als jij zegt …. ‘ er is niemand die echt van mij houdt ..’ … Zegt God tegen jou: Ik hou van je!’
De achterkant van deze flyer gaat over dat God aan je deur van je hart klopt en wacht totdat jij open doet.

Toen kwam John uit Burundi voorbij en hij gelooft in God, we vroegen hem waarom hij wist dat hij gered was. Hij antwoorde door de goede werken die hij deed.
We hebben mogen vertellen dat alleen Jezus de weg is en dat niet zijn goede werken hem in de hemel brengen. Hij gaat niet naar een vaste gemeente en we hebben hem verwezen naar Cornerstone zodat hij het “woord” ook kan horen in een taal die hij verstaat.

Het was rond half 5 toen zr. Marguerite nog kwam om mee te helpen. Ze zag een man lopen en kreeg het op hart om hem een bijbel te geven. Toen dit gebeurde brak deze man. Hij was zo dankbaar: Hij zei deze dag loopt bijna ten einde, maar mijn “leven” begint nu. Wat een heerlijke getuigenis om de dag mee af te sluiten. God is always Good!!!

Tot zaterdag 15 april, dan gaan we 2000 rozen uitdelen op het 18 Septemberplein in de stad.

Team LightExpress

Jull, Mieke, Katja, Rene, Lynrick, Marco, Christine, Karoen, Michel, Marguerite